lördag 29 augusti 2020

nämen oj då!

gjorde ett besök hos sydplant idag. kom hem med ett hängande judasträd och två rhododendron, en rosa (nova zembla red) och en lila (catawb grandiflorum purple), som jag egentligen inte alls skulle ha (men dom var så stora fina och löjligt billiga). jag skulle ju bara se om dom hade någon hortensia! men blev det ingen hortensia då? jo en liten blå sak (teller blue, blaumeise) som jag hoppas växer på sig snabbt. 


på hemvägen svängde vi förbi åbergs trädgård också. där blev det två rosa (skibelunds shiny choiz) och två blålila (clara). egentligen ville jag haft en deep purple och en rosa eller lila magic-variant. men lite sent så här när det nästan är september antar jag. dock måste det ju vara bättre att plantera dom nu när det är mycket regn och nattfukt, jämfört med stekheta juni/juli, tänkte jag som alltid glömmer att vattna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...