torsdag 27 september 2018

tråååkigt!

amen åååh! det är så tråkigt här hemma på sistone. husse bara jobbar, fergus har fått ont i nacken och kan inte leka och matte har ont lite överallt. hon har tydligen fått något som kallas "inflänsan". det vet jag inte riktigt vad det är men det verkar rätt tråkigt för man får inte gå långpromenader i skogen och orkar tydligen mest ligga på soffan. matte säger att jag inte heller får vara ute och leka i trädgården själv, eftersom staketet inte är färdigt ännu. vet inte varför det ska ta sån evinnerlig tid att få klart. eller varför vi behöver ett staket överhuvud taget. matte säger att det är för att jag rymmer annars. jag rymmer väl inte alls, jag bara utforskar närmiljön lite. och jag är rätt säker på att jag hittar hem till danja själv, jag vet ju var han bor. matte har hasat sig ner till ridhuset med mig när jag varit extra gnällig. då leker vi en stund med gummiankan. det är roligt när matte kastar den och jag får springa efter och döda den genom att skaka på huvudet så den flyger hit och dit. men det är inte så där jätteroligt att leka själv ändå så jag tröttnar rätt fort. det vore roligare att leka med tex arran. jag saknar hnom jättemycket. dom bor visst i närheten av ett ställe som heter nyköping. undrar om jag hittar dit? jag är inte helt säker.  men man kanske kan fråga någon om vägen?


matte försökte faktiskt skaffa mig en nästan jämnårig lillebror som lekkamrat istället. han behövde tydligen ett nytt hem. jag tyckte det lät jättebra att han skulle bo här hos oss istället. matte och husse tyckte det också. vad fergus tyckte vet jag inte riktigt men han gillade ju att ha en stor flock att vaka över när hermes och arran var här så det var säkert okej. men sen såg matte ledsen ut och sa att någon bestämt att han nog ska bo i tyskland istället. det vet jag inte heller var det ligger mer än att det är långt bort och att dom pratar konstigt där. hur ska han då förstå vad dom säger?

/hälsningar från världens mest uttråkade pipgurka

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...