torsdag 1 februari 2024

lullull och krusidull

har köpt på mig en bunt med vackra ornament/dekorationer jag vill använda på väggar, dörrar och möbler här hemma. planen är att försöka göra egna gjutformar efter dessa original (därför jag bara köpt en uppsättning av varje) då det blir alldeles för kostsamt att köpa till allt jag vill göra. särskilt om jag dekorerar pardörrarna här hemma – vi har 8 stycken, så med höger- och vänsterdörr, samt fram- och baksida blir det ju som allra minst 32 ornament!


dessa fyra hade jag köpt sedan tidigare, innan jag såg hur man kunde göra för att gjuta egna ornament och även göra egna formar. ser verkligen fram emot att testa! sen ska jag gå lös här hemma när maken inte ser (han är inte lika förtjust i krusiduller som jag är). *hihi*

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...