fredag 9 februari 2024

frökost

av någon anledning drabbades jag av handlingsförlamning och odlingsapati i höstas. prokrastinerade så länge att det inte blev några vitlökar sådda. och det var nästan så jag missade frö-tåget så här i februari också, men nu är dom här – årets fröpåsar! pumpa, squash, aubergine, majs, aster, rosenskära och zinnia har jag aldrig provat att odla förut, så många nyheter i år!

årets fröbeställning 2024: 
fingerborgshatt 'mystica'
klockranka violett 
myskpumpa 'waltham butternut' 
squash 'black beauty' 
aubergine 'teresa' 
majs 'sweet nugget' 
opiumvallmo 'paeony purple passion' 
riddarsporre 'astolat'
hjälmböna, rosa
aster 'lady coral lavender' 
rosenskära 'apricot lemonade' 
rosenskära 'apricotta' 
zinnia 'dream lavender' 


därtill har jag en hel del fröer kvar från förra året, såsom tomat, sallad, rädisor, etc. gurkan 'max' ska jag förhoppningsvis få av snälla grannen. därtill två stora askar med egna fröer tagna från vallmo och fingerborgsblomma. satsar på ett hav av blommor i år! snart är det vår!

 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...