fredag 5 mars 2021

vackert till vattnet

senaste tillskottet i stora växthuset är en liten väggfontän med vattenkran i mässing. från början hade vi tänkt oss en vitmålad trästolpe (fastskruvad i golvet med tråkig stolpsko) med kran och slangdragning på, men tyckte en väggmonterad lösning var både snyggare och mer praktisk då den inte tar upp någon extra golvyta. bra också med ett litet handfat där man kan spilla och droppa utan att det gör så mycket. här skall jag dra in vatten till våren när vi fixat alla slangar och annat som behövs (jag vill ju ha en vit trädgårdsslang med mässingsmunstycken). tjock anslutningsslang finns ju redan draget och förberett i golvet under brädorna. 

nu är mest frågan hur jag ska lösa slangupphängningen samt vad jag ska ha för motsvarande lösning till vattenkranen i lilla växthuset. hur snygg väggfontänen än är, är det kanske lite trist och fantasilöst att ha en likadan i båda? funderar på en fin slanghållare med vattenkran i ett som jag sett på nätet. det tar ju lite mindre plats med en allt-i-ett-lösning.



1 kommentar:

Ankie sa...

Wow, den var supersnygg? Fattar inte var du hittar alla fina grejor??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...