måndag 15 mars 2021

nattplantering

igår kväll skulle jag titta till mina lakritsrotfrön som stratifierats på en bit fuktigt hushållspapper i en burk i kylskåpet sedan januari. döm om min förvåning när några av fröna redan börjat gro där i burken! *panik*


så vad göra?  utrustad med pannlampa och en extra ficklampa i handen, fick jag hastigt och lustigt traska ut i växthuset och sätta de små i krukor. att stå ute i växthuset i närmast beckmörker och plantera var inget jag trodde jag skulle göra, men det var faktiskt ganska mysigt. lite svårt att se hur många frön man pillat ner i varje kruka förvisso, men det lär vi förhoppningsvis märka om ett tag. så en praktiskt arbetsbelysning i båda växthusen står nog kanske på önskelistan nu...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...