lördag 27 februari 2021

i fjärilshuset

idag har jag gjort om lite i det lilla växthuset. fick hjälp av husse att bära ut vårt biblioteksbord som jag nu lagt vantarna på (vi får köpa ett nytt till biblioteket istället).


så här såg det ut i lilla växthuset tidigare i vintras...


...och så här ser det ut nu! den väggfasta odlingsbänken fick stryka på foten till förmån för bordet som ju passar perfekt där inne. odlingsbänken hade nämligen en flimsig plastbotten (som stått oanvänd i 10 år och degenererat) som jag inte litar ett dugg på. så att hälla i flera säckar jord och odla plocksallad direkt i lådan som det först var tänkt vågar jag mig inte längre på. istället demonterade jag lådan och efter att ha borrat några hål i dom båda långsidorna, fick den ena bli en smal vägghylla ovanför bordet istället.


för den som undrar så är det fjärilar som hänger i taket. dock har jag nog valt en lite för tjock fiskelina då den tyvärr syns lite väl mycket. så kanske måste jag köpa en tunnare lina och hänga om allihop (närmare 100 stycken). vi får se om jag orkar...


1 kommentar:

Ankie sa...

Bordet blev ju jättebra och småskrattar att använda kasserade hyllan till annat! Du är en duktig tös.
Detta med fjärilarna undrar jag över. Var får du tålamodet ifrån?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...