söndag 7 februari 2021

ingen tandläkare den här månaden heller

igår råkade jag köpa en jättefin antik gjutjärnskamin från norrahammars bruk (för pengar jag nog egentligen skulle gått till tandläkaren för). kaminen saknar tyvärr en lucka på framsidan samt säkert några andra vitala delar också gissar jag. men min tanke är egentligen inte att använda den som en fungerande kamin i växthuset som många andra gör, jag blev bara så kär i det underbara topplocket med urnan och det vackra snirkelmönstret på sidorna. 

nu funderar jag på om man kan omvandla den till en vattenpost till trädgårdslandet om man ställer den med baksidan utåt så att framsidan med luckorna döljs av kastanjestaketet? tanken är då att försöka fixa någon sorts lock på skorstensröret som sticker ut baktill och montera en vattenkran med snabbkoppling där. själva vattenslangen kan man sen samla ihop och hänga på röret när den inte används. vad tror ni? är det en bra idé eller ska man bara ha kaminen som pynt inne i själva växthuset och låta några växter bo i dom små luckorna? 



1 kommentar:

Ankie sa...

Svårt val, men ha den där den syns bäst och bringar mest glädje. Men kanske ha den inne till att börja med, sedan kan den bli ett nyttoföremål om du tröttnar på den inne😉

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...