torsdag 3 december 2020

julstämning

har börjat så smått att julpynta. först ut var gästrummet. dom små "granruskorna" med kottar och röda bjällror köpte jag förra året och har verkligen längtat efter att få ta fram dom igen. fast egentligen är det nog lärkträd det skall föreställa. oavsett vilket är dom väldigt söta. fast dom röda rosetterna har jag satt dit själv.



i år hittade jag dessutom matchande girlanger att hänga ovanför fönstret.


så nu är det lite mer julmysigt där inne, om vi mot all covid-förmodan skulle få gäster till nyår.


därtill införskaffade vi faktiskt fler av de söta lärknippena att hänga uppe i övre hallen. där har det hittills nästan helt saknats julpynt.


fyra ruskor och en girlang senare blev det en helt annan känsla! 



mina små silvriga giacometti-renar fick komma fram ur vindsmörkret också.



längst bort vid vardagsrumsdörren hängde jag min hemmagjorda kottekrans. passade bra som avslutning på den långa hallen. det blev lite som en punkt. nu ska vi bara fundera över granfrågan. en eller två? äkta eller fusk? stor eller liten? men någon jättegran i vardagsrummet (som vi hade första året) har vi inte plats för längre. inte sedan matte köpte ett stort vitrinskåp och ställde i vägen. vi får se hur vi ska få till julstämningen där inne nu...


1 kommentar:

Ankie sa...

Vem vill inte komma och sova i detta härliga gästrum!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...