onsdag 17 juli 2019

vitrinskåpet på plats

igår kom äntligen vitrinskåpet jag köpte på auctionet! underbart skönt med hemleverans och uppbärning istället för att hyra släpkärra och slita själv. vi hade nog aldrig fått upp det för trappan på egen hand gissar jag. väl på plats bestämde jag mig för att inte måla skåpet riktigt än utan behålla det träfärgat, åtminstone för ett tag. upptäckte nämligen att dom små stolarna vi haft i gästrummet (och som nu temporärt stod uppe i  vardagsrummet för att undvika nyfikna valptänder) passade ypperligt ihop med skåpet. kanske ska dom därför få stå kvar där framöver även om det känns lite hopklämt och aningens trångt. så får det bli ett par andra stolar nere i gästrummet istället, några som passar bättre till mahognybyrån som står där. 

men lite ironiskt, skåpet är två gånger två meter (jag tyckte jag tog i ordentligt), men det ser jättelitet och pyttigt ut i det stora rummet ihop med takhöjden. skulle nog behövt ett som var minst 2.40 m högt troligen. men då hade vi inte fått upp det för trappan om det inte varit tvådelat...



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...