igår, mitt i värsta värmeböljan, kom äntligen min rosbeställning från jurmala rozes! tack och lov verkade rosorna (föga förvånande) medtagna av strapatsen, men ändå i någorlunda gott skick. dom ska nog repa sig med lite vatten och skugga några dagar. ska ju ändå få bo i kruka och bygga rötter innan dom kommer ner i trädgårdslandet till hösten. hur jag ska orka med att gräva 26 stora rosgropar är således ett senare problem.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar