lördag 20 april 2024

nästan gratis

tråkigt nog skall tågarps trädgård läggas ner om en vecka eller nåt. häromdagen var jag där och köpte lite på utförsäljningen. fick 5 st fina rosenbuskar: 3st "gentle hermione" och 2 st "olivia rose". för några månader sedan hade jag dessutom hittat två kvarglömda 500-lappar i en gammal plånbok, så med 40%-rabatten inräknad kan man säga att jag fick alla fem rosorna för 200 kr (istället för 2000 kr). vilket fynd!

sen har jag faktiskt 600 kr tillgodo hos lubera.com eftersom mitt röda valnötsträd inte alls gav röda valnötter. tror jag ska handla mer rosor för pengarna där, istället för ett nytt valnötsträd. orkar nog inte gräva upp det felaktiga igen. det får stå där det står. bara hoppas att hjärtnöten som står bredvid har klarat vintern, annars måste jag köpa ett nytt sånt istället.

därtill har jag ett presentkort från svärföräldrarna hos ullstorps garden. där planerar jag att köpa fler fina rosor till mitt rosarium när dom fått in lite roliga sorter för säsongen! kanske läge att åka dit och kika redan nu, trots att det var minusgrader inatt?

och som en liten tröst i tillvaron har åbergs trädgård som lade ner i höstas plötsligt återuppstått igen! så dit behöver jag nog också åka inom en snar framtid.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...