fredag 8 april 2022

utbud i närbutiken

när jag nu ändå har huvudet fullt med klematis, måste jag bara berätta vad jag hittade idag på vår närmaste plantskola (tog en sväng förbi på vägen hem från mataffären)! 

först ut, inte mindre än fyra olika, underbara, rosa klematis (tror kanske jag måste ha dom tre vänstra). men var ska dom bo? kanske längs med stora stenmuren mot grannen? fast där hade jag ju tänkt ha blåregnet. kanske nån av dom skall få klänga upp i ett gammalt träd i parken istället?


till trädgårdslandet fanns det tre olika sorters rabarber som verkar roliga...


samt tre sorters sparris (en lila, en grön och en vit). någon som vet om/hur smaken skiljer sig?


och som avslutning - en lila buskpion! vilken tur att vi har ett ännu ej utnyttjat presentkort där som vi fick av svärföräldrarna i julklapp. vid nästa besök skall jag ta med både det och maken! :D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...