söndag 3 april 2022

måste man så måste man

satt och letade på hemnet efter en lämplig sommarstuga åt svärföräldrarna härom dagen. hittade ett hus med en fantastisk trädgård med både blåregn och en yvigt klängande rosa klematis som jag blev väldigt förtjust i. klematisen alltså. huset var för lite för dyrt. började googla efter vad det kunde tänkas vara för sort när jag fann en annan helt magisk variant med rosa dubbla blommor som mest såg ut som en pion faktiskt. ja det var kärlek och habegär vid första ögonkastet! enda stället den stod att återfinna var dock på hornbach av alla ställen, med endast fem stycken kvar i lager i malmö. alla är väl bekanta med osäkerhetsprincipen gällande lagersaldon. jag var först i valet och kvalet då det ändå var en resa på närmare timmen enkel resa, och därtill med det aktningsfulla dieselpriset i beaktande. 



men jag beslutade mig nästan omedelbart för att chansa ändå - så hade denna dubbla klematis fångat mitt hjärta! jag kastade mig således i bilen direkt efter morgonens göromål och styrde kosan mot malmö i hopp om att lagersaldot var sanningsenligt och att ingen annan skulle hinna före medan jag laglydigt körde alla milen till arlöv. men lyckan står den djärve bi! när jag kom fram fanns det mycket riktigt fem exemplar kvar trots att det var fullt med folk både i varuhuset och ute på trädgårdsavdelningen. jag roffade oblygt åt mig fyra stycken då jag tänkt hålla möjligheten öppen att kunna sätta dom två och två klättrandes på en rosenbåge/pergolagång i trädgårdslandet. och för att dryga ut bensinkostnaden per planta lite ytterligare fick det även följa med två rosa blåregn hem i kassen. så kan det gå när man intet ont anande surfar på hemnet. kom nu ihåg att jag har varnat er!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...