tisdag 19 januari 2021

spännande fröleverans

så äntligen kom fröleveransen från wexthuset. och därtill min beställning från jalapeno.nu (helt och hållet svärmors fel som lutade in mig på sidan). jag skull egentligen bara ha en vanlig enkel röd chili, typ den som finns på ica, men istället kom det visst med lite annat i paketet också...



årets fröbeställning 2021 (forts):
jalapeno purple
mulato isleno
cabai chili tree
lakritsrot
cigarrlådeträd
fish pepper (gratis bonusfrö)

men med både paprika- och chilifröer levererade, kan jag äntligen börja förså i mina pluggbrätten. måste nog bara titta efter en bra växtbelysning också. sjutton vad dyrt det är att odla grönsaker! men det ska bli väldigt spännande att se hur det går med cigarrlådeträdet. bladen går tydligen att äta och smakar tydligen ungefär som nötter eller rostad lök. troligtvis kommer jag inte ha tålamod nog att låta bli att leta efter ett rejält uppvuxet exemplar på 3 meter också, men det kan ju ändå vara roligt att prova själv först. kanske kan jag ge bort en liten planta till svärmor sen som tack för tipset?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...