söndag 4 augusti 2019

första... andra... tredje!

igår lurade grannen med mig på en kvalitetsauktion i gärsnäs. min första slagauktion faktiskt då jag annars alltid bara handlar på onlineauktioner då det är så smidigt. efter att ha genomlidit en och en halv timme med orientaliska mattor och en massa tråkig konst, kom jag slutligen hem med en ny kristallkrona - en rejäl pjäs på 120 cm, som ska få hänga ovanför bordet i matsalen, då den andra med hjorthuvudena såg lite ynklig ut där inne bland alla stora tunga möbler. den ska istället få hålla mig sällskap i pysselrummet framöver. 


på kvällen budade vi också hem sex stycken rokokobord med svart marmorskiva för en löjligt liten summa om 364 kronor på auctionet. med frakt från england blir det visserligen lite mer men ändå fortfarande ett fynd. två av småborden ska få stå i biorummet, de andra två små samt ett av de stora skall bli hundmatsbänkar i köket (mer praktiskt med stenskiva) istället för dom nu något slitna LACK-bänkarna från ikea, och det sista stora bordet skall få bo i mitt kommande växthus. helt perfekt alltså!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...