torsdag 15 november 2018

på hög höjd

vi har haft plåtslagare här igår som jobbat med taksäkerheten på huset och monterat fast stegar och säkerhetsanordningar så att vi ska kunna göra en brandskyddsinspektion. förhoppningsvis får vi sen lov att elda i våra kakelugnar i vinter. innan skyliften dom använt sig av transporterades iväg igen, fick maken och jag i tur och ordning lov att åka upp i den och ta några bilder från 20 meters höjd. jag lider dock av svår höjdskräck (stå 1,5 meter upp på en stege och maskeringstejpa taklister är tillräckligt för att jag ska få svindel) så det var en rejäl utmaning att vara så högt upp i luften med bara två små metallräcken mellan mig och marken långt där nere. var lite rädd att jag skulle tappa kameran också, hade ju varit lite snöpligt. men på vägen ner igen var det inte alls lika läskigt så hade jag fått sitta en tjugo minuter till där uppe i luften hade jag kanske vant mig lite? hur som helst är jag mäkta stolt att jag trotsade skräcken och åkte med upp. även om det tog två försök (första gången fegade jag ur halvvägs upp).






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...