lördag 21 maj 2022

ugglor i mossen?

upptäckte igår kväll att det kanske bor kattugglor i det här trädet - jag som älskar ugglor!



under nästan en timmes tid mellan nio och tiotiden, medan jag vandrade runt i parken med hundarna och sedan återvände med mobilen för att filma, hördes uggleungens hungriga pip efter mat. dock kunde jag inte urskilja något i det mörka grenverket och inte heller såg jag till några föräldrar i närheten. kanske skrämde vi bort dom med vår närvaro, men ungen satt kvar på samma plats i trädet och pep hela tiden. klippet nedan är bara ljud utan bild, då det redan var för mörkt ute.


någonstans här uppe i grönskan finns det förhoppningsvis ett ugglebo om jag har tur. tror att det kan finnas ett hål i stammen en bit upp där blixten en gång slagit ner. och jag som hade planer på att sätta upp en uggleholk i trädgården för att locka hit dom. sååå roligt!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...