lördag 12 mars 2022

lysande sickan!

för ganska länge sedan nu, ropade jag in denna lampa från ett spanskt auktionsverk. skärmen var inte bara smutsig och fläckig, den var dessutom för liten och passade inte rent fysiskt på lampfoten den parats ihop med.


härom dagen lyckades jag fynda en ny skärm för femtio kronor. den skall dock kläs om i ngt mer färgstarkt tyg och piffas till lite. elen behöver dras om i lampan också, men det torde vara en baggis att göra.


den gamla skärmen har jag redan klätt om i ett toile de jouy. den skall nu paras ihop med en ny lampfot, något i stil med den här som står i köksalkoven. problemet är bara att lampskärmen har hål för E14-sockel (litet hål), medan alla lampfötter jag hittar är gjorda för E27 och kräver stort hål. så kanske måste jag snart ge upp och löda dit en ny ring på skärmen?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...