tisdag 25 maj 2021

solskydd omgång 2

i ett tidigare inlägg berättade jag om hur jag följt trenden att köpa billiga tyllgardiner på ikea och hänga upp som solskydd i växthuset. då hängde jag bara upp gardiner i växthusets raka partier, dvs inte i den utstickande tredjedelen i mitten som har besvärligare takvinklar. men efter några dagar vid symaskinen (tyllen var ett helvete att både sy, nåla och klippa i) har jag nu fått till solskydd även där! hela baksidan, samt dom båda kortsidorna har inga gardiner alls, då baksidan vetter mot norr och dom båda gavlarna skuggas av träden respektive mina franska vita vikskärmar. :)

 



det lilla växthuset har fått nöja sig med solskyddsgardiner endast i den nedre delen, eftersom jag vill behålla mina fjärilar i taket. vill jag, kan jag alltid komplettera med gardiner i taket lite senare. det blev faktiskt bättre än jag trodde och inte alls så instängt som jag befarade, så kanske att jag till nästa år orkar knyta om alla fjärilarna igen...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...