tisdag 6 april 2021

garden girl extravaganza!

redan nångång i höstas tipsade svärmor mig om att det var utförsäljning av garden girl-prylar hos ö&b. jag kastade mig så klart i bilen och åkte raka vägen till närmsta butik som låg borta i ystad. men efter att ha sprungit runt flera varv i affären kammade jag hem noll, nada, nicht. min besvikelse var som ni förstår stor. men svärmor var rar nog att köpa lite saker åt mig uppe i enköping istället och jag fick ett överraskningspaket med posten strax före jul. nöjd och glad glömde jag sen bort det hela, tills igår. då var vi på ö&b i ett annat ärende och plötsligt upptäckte jag – i butikens absolut mörkaste hörn stod några anonyma trådbackshyllor med platta och intetsägande inplastade varor. jag gick närmare och upptäckte att jag hade funnit garden girl's motsvarighet till ullared (om inte the holy grail)! med löjligt låga priser mellan 39-99 kr var det faktiskt omöjligt att inte gå helt bärsärk. detta är vad jag till sist kom hem med:

1 st sommarjacka med luva, strl M
1 par snickarbyxor strl 32, perfekta till lavinia (min fågelskrämma) som ju är pinnsmal :D
1 par snickarbyxor strl 46, med hjälp av symaskinen kan dom faktiskt passa mig som har 38/40. visserligen loose fit, men ändå!
1 st keps, bra att ha mot sommarsolen
1 st midjeförkläde, för 39 kr kan jag garanterat hitta ett användningsområde!
1 st långärmad tröja strl M
2 st kortärmad tröja, strl M
1 par trädgårdshandskar, skall vara till lavinia 
2 par halsdukar/scarves, tror ankie ska få en av dom

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...