onsdag 30 september 2020

planteringsbord - check!

hurra! nu har jag ett planteringsbord till nya växthuset! ropade in detta på lauritz.com igår kväll. då bordet är hela 257 cm långt finns det gott om plats för både arbetsyta och små odlingar. väldigt praktiskt med ett underrede i gjutjärn. om det blir för fuktigt och träet murknar med tiden är det ju bara att byta ut bordsskivan! borden och bänkarna jag tittat på tidigare har varit helt i trä, så detta är ett bättre val hoppas jag. dock skall jag måla underredet vitt tror jag. och bordskivan är just nu lackad med båtlack eller nåt liknande. funderar på att slipa ner det, då lacken ändå är sliten och sprucken, och sen impregnera med tjärvitriol istället. då får skivan en snygg grånad yta istället för den rödgula furulooken. fast nu säger maken att det är superjobbigt att slipa ner om det är båtlack. vi får väl se hur det går... :/


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...