måndag 7 oktober 2019

köpstopp därmed basta

ja nu råder det köpstopp ett tag för min del. men innan det trädde i kraft hann jag med att ropa in detta fantastiska skrivbord på lauritz.com igår kväll. jag har nyligen sålt min gamla D700-kamera som legat och dammat i ett skåp och tyckte det här enorma skrivbordet på hela 2x1 meter var ett bra byte av pengarna. intarsian är kraftigt skadad över hela bordet så det kräver lite omsorger (annars hade det varit en siffra till på priset och alldeles för dyrt för min plånbok, men man undrar lite vad det stackars bordet har varit med om!) men jag tänkte försöka spackla igen alla hål och gropar och saknade inlägg och sedan måla det grått istället. dom underbara mässingsbeslagen skall varsamt försökas tas bort och sättas tillbaka igen. vi får se hur det går.


till bordet hörde också två stolar med gyllenläder och svanutsmyckade armstöd. dessa har jag tyvärr ingen plats/användning för, så dom planerar jag att försöka sälja igen. men man vet aldrig om dom faktiskt vill bo kvar i slutändan.


men jag börjar, enligt somligas åsikter misstänker jag, snart ha ett överskott av stolar här hemma. dessa underbart söta små lindblomsgröna skapelser i gustaviansk stil inhandlades nämligen också nyligen, då jag helt enkelt inte kunde motstå frestelsen (och priset på 450 kronor). återstår att se om dom hamnar i gästrummet eller bredvid det planerade rokokoskåpet som i framtiden är tänkt att sällskapa med vindstrappan i övre hallen. det får bli en senare fråga.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...