söndag 15 maj 2011

som ett kinderägg

det går långsamt framåt med grävprojektet. men vi börjar känna viss sympati med gräsmattan som vi tidigare ansåg vara vissen, ful och otacksam. för skrapar man på ytan döljer sig mest sten:


små stenar, mellanstora stenar...


och jättestora stenar! samt en del väldigt tjocka trädrötter från björk och gran. härligt lättgrävd terräng med andra ord. maken är glad att jag bara fyller 40 en gång. själv har jag lovat att önska mig ett indiantält eller annat lättmonterat nästa gång.


men grannen får i alla fall en hel del att leka med. :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!

M v h Klöver Knekt

Anonym sa...

Varmt tack för alla säckar, men jag hinner inte lasta dem vidare i ert snabba tempo, jag ber om en smula tillgift. På onsdag och till helgen räknar jag med att kånka. Hej och hå!

M v h Väktaren i norr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...