lördag 7 maj 2016

glasklart!

titta vilka fina glas det fanns på ikea! dessa skulle jag absolut kunna tänka mig i mitt nya hem när vi flyttat. och så billiga att man kan köpa några extra glas i reserv ifall något skulle gå i kras. flimra heter serien som är ny för i år. glasen på bilden nedan kostar 15 kr (28 cl), 19 kr (42 cl) respektive 25 kr/st. titta på ikeas egen sida för bättre bilder, mönstret syns inte så tydligt på mina.



eftersom vi nyligen hittat tuggmärken på spagettiförpackningen i köket (ja det var fergus som låg bakom den här gången) tyckte vi att det var lämpligt att dra i handbromsen innan han nådde risförpackningen härnäst. således köpte jag dessa snygga och praktiska glasburkar när jag var på ikea. kanske måste vi modifiera uppsättningen burkar lite då nudlarna fick tryckas ner med våld och vi saknar en burk till gnocchi. men nu saknar jag verkligen ett stort fint lantkök att få ställa våra nya burkar i!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...