tisdag 8 maj 2012

auktionsfynd modell tyngre

nyligen budade jag hem dessa snygga engelska trädgårdskottar på nätauktion. nog anade jag att dom var tunga (gjorda av stenmassa), men inte riktigt sååå tunga. när jag skulle lasta in i bilen lyckades jag med nöd och näppe manövrera in socklarna, sen tog det stopp. kottarna var om möjligt ännu tyngre och mina mjölksyredarriga armar kunde inte ens rubba dom lite lätt. så jag fick ta till hundvalpsblicken och be personalen om hjälp. sen fick dom ligga kvar i bakluckan på bilen tills maken kom hem och lyfte ut dom. just nu står dom utanför garaget i väntan på förflyttning, men tanken är att dom ska vidare ner till gräsmattan och stenläggningen någon dag när maken känner sig sugen på lite styrketräning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pampigt!

M v h Herr Tamburkvist

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...