lördag 7 februari 2009

flower fashion

tro det eller ej men jag besinnade mig faktiskt. jag köpte bara tre orchidéer (två åkte tillbaka till hyllan igen), samt nya glaskrukor till mina phalaenopsis och en påse jord. ändå blev det över tusen kronor. :(

från vänster till höger: cattleya-hybrid, brassia galaxy star (spindelorchidé), miltonidium purpurkea


förutom glaskrukorna köpte jag också sex stycken små plastklämmor (att fästa upp blomstänglar med) i form av små trollsländor!


kaos i köket - varför blir det alltid så stökigt när man planterar om?


första blomman omplanterad och klar. det var verkligen välbehövligt då mina phalaenopsis blommat troget flera gånger om året trots att jag inte planterat om dom sen dom köptes för en sisådär sju-åtta år sedan. barkmullen och rötterna var väl inte i bästa skick på en del får jag erkänna.


och så här snyggt blev det i fönstret efteråt! jag inser att jag vill plantera om alla mina andra orchidéer i glaskrukor också. men om jag undantar mina allra största exemplar som det inte fanns lämpliga krukor till, behöver jag köpa hela 20 stycken till; en nätt liten summa då krukorna kostade 50 kronor stycket. och så vill jag ha fler "trollsländor" och glaspinnar också. jaja det får bli en annan månad det...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...