onsdag 25 november 2020

energize!

idag har elektrikern äntligen varit här, så vi fick faktiskt ström i växthusen precis lagom till första advent. fast jag tjuvstartade med att tända ljusslingan i stora växthuset redan idag (slingan till lilla växthuset samt fontänen är dock någonstans hos postnord fortfarande).


i stora växthuset sitter nu fyra eluttag. hoppas det skall räcka till alla framtida behov. här inne kommer jag ju inte att köra värmefläkt på vintern då det är för stort för att värma upp. det blir nog mest takkrona och julbelysning samt kanske mobilladdare etc gissar jag. 


i det lilla växthuset har jag hela sex uttag, mest för att elkonsolen var så mycket större pga av glasbredden på 74 cm, att det såg fånigt ut med färre. här borde jag alltså ha så jag klarar en värmefläkt också om jag vill.


nu är det bara att lägga dom sista fem raderna med plankor på plats så är det stora växthuset äntligen klart för inflytning! det nymålade trädgårdsbordet står otåligt och stampar ute i förrådet i väntan på invigningen. i det lilla växthuset fattas det bara två plankor så det torde gå snabbt att fixa till. dock måste hål för vattenslangen fixas i båda golven.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...