onsdag 30 maj 2018

flyttplan(t)ering

jag har en hel del stora buskar att ta med i flytten ner till skåne. förra gången flyttade jag dom i sopsäckar, men nu hittade jag istället billiga jättekrukor i plast (52 cm i diameter) på jysk för löjligt billiga 65 kronor styck. mycket bättre! då tål buskarna att stå kvar i krukorna ett litet tag efter flytten också. anar att vi kommer att ha rätt fullt upp med annat de första veckorna. 


så idag har jag trotsat mygginvasionen och grävt och planterat så det stått härliga till. alla sex schersminbuskarna är nu kruksatta. fem krukor med höstsilverax fixade jag i förrgår. nu dags för en jordprovianteringstripp till icamaxi innan arbetet fortskrider med paradisbuske och smultronschersmin imorgon. :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...