måndag 25 december 2017

julhälsning från kungen

på självaste julafton måste man ju klä upp sig lite extra säger matte. så vi fick ha våra finhalsband på promenaden. dom med guldkronorna på. matte envisas med att kalla mig och brorsan för sina småprinsar, men det gillar jag inte. jag ska ju bli kung en vacker dag, så det är lika bra att folk lär sig säga rätt redan nu, tänker jag.

ibland kallar matte mig för 'the destroyer' också. det har tydligen någonting att göra med att jag förstör alla mina leksaker. något som hon bestämt hävdar att fergus aaaldrig gjorde som valp. men jag vill ju bara se hur dom ser ut inuti! om jag inte blir kung ska jag nämligen bli kirurg. då måste man ju veta sånt...


nu har jag hunnit bli sju månader. en bra ålder tycker jag. jag börjar äntligen kunna ta brorsan i fribrottning (om man avrundar lite, han klår mig fortfarande, men det är bara för att jag låter honom vinna). matte säger att jag hamnat i trotsåldern. hon envisas med att vi faktiskt hade kommit överens om betydelsen av vissa ord, som tex stanna, spotta, nej, häråt och hit. det kan jag inte alls komma ihåg att vi har gjort. jag tycker mest hon pratar rena grekiskan faktiskt. och det där med att jag drar i kopplet hela tiden, det är ju bara för att matte går så erbarmligt lååångsamt!

över huvud taget är matte faktiskt ganska trist emellanåt. hon förstår inte alls varför jag måste äta all mossa jag hittar på skogspromenaderna, eller varför jag måste plocka upp precis alla pinnar och grenar som kommer i min väg. inte heller får jag äta bajs om jag hittar något i en snödriva. inte ens hästbajs som är så gott! 

mitt senaste bus är att äta upp spännande delar av mina leksaker. matte säger att mitt bajs mest liknar en engelsk fruktkaka. igår gjorde jag dessutom luddiga korvar för jag lyckades mumsa i mig en hel massa vadd och stoppning när matte inte såg. weehoo!

men matte är ganska bra egentligen. hon gillar tex att pussas. och det gör ju jag också! och när man har gjort något som hon tycker är bra (som att spotta ur en stor tugga bajs, fast varför det skulle vara bra fattar jag inte alls) får man nästan alltid godis. matte har sitt godis i vänsterfickan på jackan, så den håller jag stenkoll på på promenaderna!

näe, nu ska jag kila iväg och brottas med brorsan och försöka sno åt mig biabädden i sovrummet, nu när den redan är uppvärmd och skön...

/många hälsningar från angus the king

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...