måndag 25 december 2017

hälsningar från fransosen

Kära nån Angus, vi fransmän skulle aldrig drömma om sådant uppförande. Nog för att jag kan ta en pinne eller två i skogen ibland, men det är allt. Men husse blev lite konstig när jag tagit en bit av räcket på förstubron, han är så petig, jag skulle ju bara kolla kvalitén. Att jag sedan har gnagt lite på min egen matpall, ja det har ju inte han med att göra, den är ju min!



Sedan hade matte lagt fram en snygg röd, rund matta, den var verkligen  som gjord för en fin hund. Lite för snygg så jag tog en bit av den, lite försiktigt i kanten bara, inget att bråka om.


Sedan envisas mina människor att ta in träd, de kallar det för rottingmöbler, men visst är det en sorts pinnar det oxå!?


Men jag blir verkligen avundsjuk på alla dina fina leksaker, sådana har inte jag. Jag har en gammal trasig räv, en tvättbjörn som piper ibland o då blir jag lite rädd och en stor, konstig grej som Hermes säger att han fått i present av din matte. Den törs jag inte alls leka med, den låter så högt så mina franska nerver kommer i olag.

Nu hinner jag inte berätta mer, matte säger att vi ska gå ut en kissrunda o då får jag väl hänga på. Hoppas vi ses snart!

/Arran, the French gentleman! 

PS. Jag ska bli musketör när jag blir stor. Jag vet inte riktigt vad det är, men det låter roligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...