torsdag 9 november 2017

vita affären

(åh äntligen ett inlägg som inte handlar om hundar!)
varje gång jag besöker mamma nere i göteborg, försöker vi hinna med ett besök hos dimoda. vi brukar kalla den för vita affären, då dom har en vit, lantlig stil på sina saker. mycket vackert, från bland annat interiörhuset, finns det att köpa där. tyvärr finns det ingen fysik butik i närheten av mig, men det går ju bra att handla i webshoppen, även om det inte är samma sak som att faktiskt få strosa runt i en butik och klämma och känna på riktigt.

just nu är jag helt kär i servisen "leone" med underbart snirkligt mönster. skulle gärna köpa assietter, skålar och uppläggningsfat och ha som kak-/tårtservis (för vi har ju ganska nyss köpt nya mattallrikar på ikea som vi inte fått packa upp ännu, plus att maken aldrig skulle gå med på att ha en så snirklig vardagsservis). uppläggningsfatet kostar 159 kr och dom andra delarna ligger på 49-119 kr styck. ja, jag vet att det är otroligt onödigt med en dedikerad tårtservis, men är det inte just det som är hela charmen?






andra söta (men kanske onödiga?) saker jag skulle vilja ha är detta toppiga ljuslila paraply (just nu på rea för 134 kr). även om jag tyvärr väldigt sällan använder just paraplyer, kanske jag skulle börja göra det om jag hade ett sånt här fint?


därtill har jag ju en nyfunnen vurm för roséguld. så kanske skulle det här armbandet få följa med ner i shoppingkorgen också. 69 kr kostar det.


inte för att jag riktigt vet vad jag skulle ha i dessa, men visst är dom fina! jag har aldrig varit en stor fan av att inreda med resväskor tidigare, men dom här gillade jag. tror det är snirkelmönstret igen som tilltalar mig. priset är 990 kr för en stor och en liten väska.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...