torsdag 8 juni 2017

regnpyssel

har suttit inomhus och hukat undan spöregnet dom senaste dagarna och målat klädnypor. nu har hon väl blivit skvatt galen, tänker ni. men ibland är det ju bara så svårt att få tag på det man egentligen vill ha. plastklädnypor i all ära, men så värst snygga är dom ju oftast inte, och det samma gäller ju vanliga träfärgade. såg så fina tvättklämmor med underbart blomstermotiv från miljögården, men dom stod ingenstans att finna i någon butik (vare sig fysisk eller på nätet). då beslöt jag mig för att piffa till mina egna istället. två paket billiga träklämmor från ica maxi fick möta pensel och gammal överbliven färgtub från påskpysslet. det blev precis så gulligt som jag hade tänkt mig!  bara hoppas att färgen tål lite regn (panduros utomhusfärger kom alla i fel kulör). annars blir det kanske ett laget genomskinlig lack ovanpå.


dum di dum di dum... 48 klädnypor senare.


nu fattas bara att snickra ihop en romantisk vit tvättställning med snickarglädje att ha ute i trädgården. men det får nog tyvärr vänta tills vi har ett hus igen. åh, det kommer att bli så fint! längtar tills jag får premiärhänga tvätten!


men eftersom smhi lovat regn hela veckan är det väl dags att fundera ut något mer att sysselsätta sig med inomhus. kanske dags att ta itu med våra nya kryddburkar som alla behöver få handskrivna etiketter?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...