onsdag 28 september 2016

rapport från brorsan

Hälsningar från broder Hermes! Jag är inte lika hög som brorsan, men det jag saknar i höjd har jag i vikt. Jag börjar bli en tjocksmock säger matte. 

Min matte försöker roa mig på sitt sätt, inte så lätt då hon liknar allt annat än en hjorthund. Möjligen mer en okammad Sankt bernhardshund i både vikt och snabbhet. Men hon går mycket i skogen med mig, det gillar jag. Ibland cyklar hon, vilket är jättekul för då kan jag bita i handtagen! Men då blir hon lite grinig, så det gäller att ta fram vinthundsspringet.

Matte har också tagit med mig på valpträffar på brukshundklubben!? Igår hittade de på en rolig grej som de kallade för budföring, men jag kallade det pannkaksrejs. Det var en häftig tant som gullade och busade med mig och gav mig små pannkaksbitar. Sen gick hon iväg fast jag ville ha mer pannkakor, så när matte sa okey, satte jag fart så grästuvorna yrde och pannkakstanten höll på att tippa omkull när jag rammade henne. Men jag fick mer pannkaka ändå. Sen fick jag sitta stilla en stund innan jag skulle tillbaka till matte. Och det var faktiskt kul det med, hon hade ju min fårskinnsbit som jag älskar.

På korten nedan har jag precis busat mycket och behöver vila. Men man vill ju vara bussig så jag poserade lite för fotografen så hon blev nöjd. Hon la sig ner på gräsmattan precis som jag. Mysigt tyckte jag, men hon ville inte ha mig precis ovanpå. Där fick jag för att jag ville vara trevlig.

Hej för denna gång, kanske skriver jag mer en annan gång.

/Hälsningar från Hermes





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...