fredag 22 april 2016

nordiska trädgårdar 2016

igår var det dags igen för trädgårdsmässan. svärmor och jag stuvade in oss i stora bilen och åkte iväg till älvsjö. där hade vi sån tur att vi på parkeringen fick ta över både plats och heldagsbiljett från en kvinna som redan gått klart på mässan! :D

oftast brukar jag inte tycka att dom övriga montrarna (mat, kläder, smycken etc) som inte har med trädgård att göra är speciellt intressanta, men dessa små tovade ugglor fann jag helt oemotståndliga! ska nog pröva att göra något liknande själv. det svåra blir bara att hitta fin drivved eller liknande.



i år orkade jag inte släpa med mig stora kameran utan nöjde mig med mobilen. därför blev det inte så värst mycket fotat heller. men pampiga blomsterarrangemang drömmer jag alltid om att kunna göra och ställa på ett vackert bord i min framtida spatsiösa boning.


rolig lanternaliknande ljuslykta på ben. skulle göra sig fint på en vintrig glasveranda eller kanske utomhus vid entrén.


lyxiga och toksnygga redskap i skinande koppar. något för riktiga finsmakare då dom kostade en rejäl slant.


minst lika snygga var den här vita varianten av trädgårdsredskap från fiskars som fanns i montern med rymdtema. skriver upp dom på önskelistan direkt, då dom skulle matcha så fint till det vita växthuset och vita pallkragarna i framtiden.



eftersom vi inte har någon egen trädgård för närvarande fick jag inte köpa några växter eller plantor på mässan den här gången. därför kom jag naturligtvis hem med fyra lila rosenbuskar (och några 20-literskrukor att sätta dom i så länge).


därtill köpte jag fyra tidningar, en bok om betonggjutning samt en liten vattenkanna med stril, perfekt till frösådder. en burk med lakritsgranulat fick jag i present av svärmor. :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...