tisdag 6 oktober 2015

stick-non-stop

stickade klart den beiga koftan med hålmönstret igår. tyvärr blev jag inte riktigt nöjd då beskrivningen visade sig vara liten i storleken och koftan inte var lika löst sittande och a-linjeformad som på bilden när jag provade. borde tydligen ha gjort den i L(!) istället fast jag brukar ha S-M i normala fall. lite surt. men nu behöver jag alltså ett nytt projekt att sysselsätta mig med om dagarna. har valt ut ett mönster som stickas på mycket tunnare stickor den här gången och således räcker det roliga mycket längre. ;)


originalgarnet i mönstret går inte att få tag på, men det isländska ullgarnet"alafosslopi" har nästan exakt samma masktäthet och borde funka perfekt. mitt största dilemma nu är att bestämma vilken färg jag ska sticka i. ursprungligen hade jag tänkt att göra den i samma mellanbruna som på bilden, men visst vore den helt underbar även i rödlila (om färgen på bilden stämmer någorlunda med verkligheten)! det blir dock en lite annan känsla då, därav beslutsångesten. man kanske måste sticka två om den första blir bra - en brun och en lila? i morgon ska jag åka till trassel och titta på färgprover irl, då vet jag förhoppningsvis mer.

800053

800867

 801241


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...