fredag 19 juni 2015

resultatet från keramiken 4

igår eftermiddag hämtade jag mina saker från drejkursen. tyvärr blev resultatet inte riktigt så bra som jag hade hoppats. trots att jag tyckte att jag rörde både länge och väl i glasyrhinken innan jag doppade, blev resultatet väldigt ojämnt. blaskigt och transparant på vissa ställen och tjockt och rinnigt på andra. om man vänder "snygga sidan till" mot kameran kan man få hyfsade bilder, men i verkligheten ser det inte lika bra ut. *snyft* lite trist eftersom det här nog var min sista kurs.

tårtfatet på fot som istället blev en ostbricka? en av mina favoriter hur som helst. här blev glasyren som bäst.


liten skål med fjärilar. tycker den blev riktigt söt. tyvärr täcker guldfärgen ådringen på vingarna så dom ser lite platta ut.


ett matchande fjärilsfat. tänkte först behållt fjärilarna omålade och bara gjort en guldkant längs med ytterkanten av fatet istället, men nu blev det så här. 


liten lockurna. här blev glasyren jättetunn och blaskig. om man inte jämför den med övriga alster kanske den kan duga ändå. blev väldigt nöjd med den lilla guldranden.


den runda vasen tänkte jag först kastat helt och hållet. baksidan är alldeles fläckig och flammig av glasyr som runnit ojämnt. men från rätt vinkel kanske den kan duga som fotorekvisita åtminstone.


liten skål med medaljongmönster. uslig ful och ojämn glasyr men jag får väl låtsas att det är en "feature"...


samma sak med den här lilla kannan. älskar modellen men tyvärr förstör glasren allt. trist. annars hade den varit min absoluta favorit.


den inte fullt lika smickrande baksidan... :/



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...