tisdag 19 maj 2015

jakten på den perfekta matstolen

i vintras såg jag dom här fina matstolarna och blev totalt förälskad. fastnade verkligen för den fina detaljen med metallhandtaget i ryggen. det finns flera snarlika stolmodeller på marknaden för mellan 3000-5000 kronor. lite väl mycket om man som vi behöver åtminstone 10-12 stycken om/när vi någon gång eventuellt beslutar oss för att köpa nya (tyvärr inte riktigt aktuellt just nu). :/


därför blev jag först så glad när jag för ett litet tag sedan hittade en snarlik och mycket billigare variant ('viktoria') för 1795:- (och på 45% rea dessutom) hos trademax. dock var metallringen mycket tunnare och klenare och kändes lite väl ynklig när jag såg stolen i verkligheten. den ena stolen i butiken var dessutom lite ranglig och handtagen satt snett. det kändes med andra ord inte helt hundra. 

men istället fann jag ytterligare en liknande stol ('valentine') hos inside möbler för samma summa och inte bara hade den en rejäl och ordentlig ring, man kunde även få välja mellan 250 olika varianter på klädsel och 6 olika metallfinish på handtaget! stolen fanns dessutom i en bred respektive smal modell vilket ju kan vara bra om man som vi behöver kunna klämma in extra många runt bordet.



så om vi någon gång i framtiden känner för att köpa nya matstolar vet jag var jag kan hitta mina drömstolar. jag vill nämligen gärna kunna få klämma och känna och provsitta innan jag köper möbler, så alla webbutiker utan showroom går bort för min del. om någon bloggläsare har egna erfarenheter av 'valentine' skriv gärna en rad och berätta om kvalitén och om den lever upp till förväntningarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...