onsdag 22 april 2015

skål

idag hade fatet äntligen torkat tillräckligt för att kunna beskickas. många rosor fick jag trycka ut från silikonformen innan jag kommit varvet runt, men det blev ganska sött tycker jag. även om fatet nu egentligen varit tänkt att ha en fot undertill också. nu hoppas jag bara att det inte spricker i bränningen. det ska få torka långsamt, långsamt i skåpet ståendes på en tidning och inuti plastpåse i två veckor. jag hoppas det ska räcka.


det gick ganska bra att dreja idag när jag väl fått ordning på centreringen som krånglade till en början. två lite större skålar blev det på ca 1300 respektive 1500 gram lera. i och för sig försvann en del ner i vattenbyttan, men ganska stora blev dom ändå. en av dom får kanske en fjäril på sig nästa gång. men båda ska få vara i den gröna glasyren har jag bestämt och troligtvis lite guldfärg längs med kanten.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...