fredag 24 april 2015

formodlat för alla

jag gillar verkligen formklippta träd och buskar. drömmer till exempel om att ha några kubformade träd i min nästa trädgård. nu kan man dessutom ta steget fullt ut och inte bara formklippa, utan även formodla! företaget udda frukter säljer plastformar i olika varianter som man sätter runt frukter och grönsaker för att tvinga dom att växa till en viss form. idén kommer ursprungligen från japan (var annars) och jag bara älskar tanken på ett helt äppelträd med bara fyrkantiga äpplen på! det blir lite alice i underlandet-känsla av det hela. jag måste nog ha en hel bunt med formar, trots att dom är ganska dyra (150 kronor styck, dock går dom att återanvända många gånger). kanske ska börja önska mig en eller två i julklapp varje år och börja samla redan nu? och tänk vad fin salladen blir med stjärn- och hjärtformade gurkor och tomater i! :D





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...