tisdag 17 februari 2015

fågel-fynd på metropol

igår råkade jag av en händelse surfa in på på auktionshuset metropol och hittade där en liten samling med konstnären hannes underbara fågelkeramik till salu. jag älskar ju hannes små fåglar och har flera av hans alster sedan tidigare. men nu blev jag extra förtjust i tavlan med de små fåglarna i solnedgången. min mamma har en liknande tavla fast med bara en liten fågel som sitter på en sten istället. efter lite nervös budgivning var sakerna till sist mina. det kändes extra roligt, dels för att jag ju haft förmånen att få träffa hannes på riktigt och besöka hans verkstad och dels för att han ju gick bort för ett antal år sedan, så hans saker går sällan att få tag på längre. nu återstår bara att hitta en lämpligare boplats för de små grynen än vårt köksbord.




1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fynd du gjort!
Är avundsjuk på dig!
Kari E

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...