onsdag 3 december 2014

det bidde visst en flaska

nu börjar det närma sig sista gången före jul på drejkursen. idag har jag beskickat lite samt äntligen fått testa min hortensiaform. åh, det blev så fint! *nöjd* bägge sakerna skall glaseras med en halvtransparent vit glasyr, så det lila kommer att bli mycket ljusare och mjukare i färgen. den lilla vasen fick sig dessutom en kork och blev istället en flaska. :D


blev lite osäker på vilken form jag ville ha på korken så jag gjorde två olika, men jag tror jag gillar den första bäst så här i efterhand.


och här är den lilla urnan med locket på plats som jag glömt fota förut. den hade jag ju tänkt göra i mattsvart för en lite asiatisk touch. men fick precis veta idag att just den glasyren har tagit slut och går inte att få tag på igen! så nu måste jag tänka om inför nästa gång. för blanksvart passar den inte att vara. *grrr*


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...