fredag 5 december 2014

årets julkransar 2014

igår hade jag kransverkstad ute i garaget. förr om åren brukade jag hålla till på köksbänken, men det blir alltid så skräpigt över hela köket efteråt. i år kom jag på att det var bättre att vara ute i garaget, för då kan man bara sopa ut alla barr och grums när man är klar. dock hade garagegolvet en negativ inverkan på arbetsställningen, så idag har jag världens träningsvärk i rumpmusklerna av att ha legat dubbelvikt i diverse yogaliknande positioner medan jag jobbade. vem tänker på att man behöver komma ihåg att stretcha efter ett kranspass egentligen? :)

kransarna är som vanligt en beställning från svärmor. min absoluta favorit för i år är tomtekransen med mossa. tycker den blev så himla söt! den är gjord i två spegelvända exemplar för att hänga på deras ytterdörrar. åh, jag önskar mig också sådana där fina klassiska pardörrar i trä där jag kan hänga upp kransar till jul. på vår ytterdörr går det ju inte att hänga upp någonting alls för den är gjord i metall och glas (och nej, alla sugproppar trillar av i kylan). *snyft*





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...