torsdag 9 oktober 2014

en kopp te

som jag nämt tidigare har jag varit sugen på att byta ut våra gamla temuggar. idag gjorde jag slag i saken och införskaffade dessa handgjorda keramikmuggar från lots living. det blev tre lattemuggar och fyra vanliga muggar med öra till att börja med. hittade dom hos åkersberga växtförsäljning (som egentligen är en handelsträdgård men som har massor med fina inredningssaker också). annars har jag bara sett muggarna online hos diverse webshopar, men då det ju alltid är lite svårt att bedöma korrekta färger när man tittar på datorn ville jag helst få klämma och känna irl.


lattemuggarna med hjärta på fanns i fyra eller fem olika färger och de helt släta i kanske femton. så jag fick rejäl beslutsångest där jag stod och plockade i hyllan. skulle man blanda muggar med och utan hjärta eller bara hålla sig till dom utan, som ju fanns i fler färger? men den turkosa muggen med hjärta var i en finare turkos än den utan, och den lila lattemuggen fanns bara utan hjärta. dessutom fanns det ingen lattemugg i rosa, den fanns bara som mugg med öra...

nu blev det två med och en utan hjärta. men kanske måste jag åka tillbaka och köpa en lila lattemugg också vid ett senare tillfälle...



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...