fredag 5 september 2014

gulgrönt eller gröngult?

nyligen sprang jag runt och letade efter en inflyttningspresent till min svåger och hans sambo. på garden bistro hittade jag denna underbart söta lilla glasflaska med fjärilar på. den gick rakt in i hjärtat och fick faktiskt följa med mig hem (även om det nu inte var jag som skulle ha presenter). nu har jag den i köket till olivoljan.


på garden bistro fanns även denna fruktskål från gerbera att fynda för halva priset (troligtvis för att glasyren hade några rinnmärken på ena sidan). efter moget övervägande fick även den följa med hem till vårt kök. men märkligt nog ser den mer limegrön ut i dagsljus och nästan gul i kvällsbelysning. nu är jag egentligen inte så förtjust i gult, men jag gillar verkligen formen på skålen (den fanns i lila också, men jag har ju redan så mycket lila här hemma att jag kände att det faktiskt hade blivit för mycket). tyvärr kommer det nog att dröja väldigt länge innan mina alster på keramikkursen är ens till närmelsevis så här fina...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...