söndag 31 augusti 2014

höstnytt hos gerbera

jag älskar verkligen gerberas handgjorda keramik. än så länge har jag bara ett antal paj- och gratängformar i min ägo, men jag planerar att det skall bli mer. nytt för hösten är denna modell på tallrik ('algarve') som jag tycker mycket bättre om än de tidigare tallrikarna med vågiga kanter. färgerna lila och fikon är mina favoriter, så drömmen vore att kunna duka precis som på bilden, med tallrikar i en färg och assietter i en annan.



nya tekoppar vore också roligt då jag tröttnat ganska rejält på våra gamla djurmuggar som vi haft i sju år nu. då jag gillar lite större temuggar, skulle kanske soppkoppen nedan funka även för te? den kostar 189:- styck. pris för tallrikarna ovan har jag inte lyckats hitta ännu.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...