lördag 18 januari 2014

inte bara slätstickat

intet ont anande gick jag in på panduro härom dagen och hittade ett jättegulligt mohairgarn i lavendellila. dock var jag klok och förståndig (som det anstår en dam i min ålder) och köpte inget garn utan gick hem för att hitta ett mönster och beräkna garnåtgången först. väl inne på garntillverkarens hemsida dök jag på ett helt fantastiskt handspunnet garn från knit collage som kallades 'pixie dust'. det var ren kärlek! omedelbums ville jag sticka tröjor av färgerna  'aqua frost', 'cerulean', 'boho blush' och 'wild orchid', samt plädar av 'cloud heather' och 'smokey swirl'. och det slutade inte där för garnerna 'gypsy garden' och 'daisy chain' var minst lika fina!

när jag letade efter potentiella inköpsställen hamnade jag inne på en amerikansk garnsida där jag fastnade i flera timmar (förutom knit collage fanns det andra underbara handspunna garner från malabrigo, ozark, tilli tomas och be sweet). vid det laget gick ögonen i kors av allt fint garn jag ville köpa. där fanns också en bild på ett par stickade benvärmare gjorda av 'daisy chain' - dom var helt bedårande! *habegär*

pixie dust - 'wild orchid', 'smokey swirl', 'azalea blom' och 'hobo blush' 
(pictures by knit collage)

daisy chain - 'grasshopper', 'chilli pepper', 'sweet papaya' och 'hyacinth purple' 
(pictures by knit collage)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...