lördag 23 november 2013

fjäderbo

jag har länge närt romantiska drömmar om att ha en liten grupp höns i trädgården. en flock fluffiga mjuka dvärgsilkeshöns i olika färger samt några pompösa paduanhönor (om det går att få tag på). kanske kan drömmen bli sann om vi någon gång i framtiden flyttar ut på landet. under tiden letar jag hönshus och fantiserar om hur mina små hönor skulle bo...


här är ett litet, gulligt hönshus med tillhörande voljär. huset är på hjul och kan flyttas runt som en skottkärra i trädgården när hönsen behöver nya betesmarker. modellen kommer från marthas havehöns. just nu går det dock ej att beställa, då dom har många som står på kö.


det här helt fantastiska hönshuset kan den som är lite händig bygga ihop själv. ritningar finns att köpa här. tror detta måste vara det finaste hönshus jag sett! dessutom verkar det praktiskt och genomtänkt när det kommer till skötsel och renhållning samt äggplockning. sånt är ju också viktigt att tänka på. undrar just hur bra jag är på att snickra egentligen...?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...