torsdag 18 juli 2013

dearest deerhound

satt igår och surfade runt efter hjorthundsstatyer och tavlor runt om på nätet. jag skulle egentligen inget hellre vilja än skaffa två livs levande på stört, men maken som mest är kattmänniska sätter sig lite på tvären (som tur är finns ju svärmors varghundar att hälsa på emellanåt). men det gjorde mig lite nostalgisk och jag var tvungen att leta reda på några gamla foton från tiden då jag faktiskt hade en hjortis (det finns tyvärr inte så många bra foton då det var långt före digitalkamerans tid). 





i brist på riktig hjorthund kan dom med rejäl plånbok inreda med fantastiska statyer från: 

* sally matthews - helt makalösa statyer i naturlig storlek. jag tar tre stycken, tack!
* joel - vackert hjorthundshuvud i naturlig storlek
* joan creel - mer lättplacerade statyer i brons
* elizabeth mcinnis - små miniatyrskulpturer med päls(!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...