söndag 19 juni 2011

numret till runar, anyone?

när jag tittade ut genom sovrumsfönstret i morse, såg jag till min förskräckelse ett rådjur helt ogenerat stå och mumsa mitt i rödbetslådan. jag rusade ner som en bindgalen furie medan maken iakttog roat från sovrumsfönstret. skördetröskan stod med en rödbeta hängande ur mungipan när den lojt vände på huvudet åt mitt håll.


trädgårdslandet är nu fullkomligt skövlat. det finns inte en enda rödbeta eller mangold kvar, stinkpinnar till trots. (sista gången jag slängde pengar på det)


rosenbusken har inte en enda knopp kvar, än mindre blommor.


till och med alunroten hann den ge sig på, den förbenade fästingbussen! övervägde raskt råttgift, hagelbössa, utsvulten pitbull eller laserkanoner. men i slutänden pungade jag ut 800 kronor på att köpa en "rådjursvakt" som läser av trädgården med rörelsedetektor och (förhoppningsvis) skrämmer iväg dom med ilsket ultraljud. den kommer dock inte med posten före onsdag. men nåja, det finns ju inget kvar att äta nu ändå, för potatis verkar dom ju inte gilla...

2 kommentarer:

Vibe sa...

De små banditter, hvor ærgeligt det er. Håber din nye indsats virker.

voxgirl sa...

ja det hoppas jag med! kanske inte så roligt att bara kunna odla lök och potatis i längden...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...